Målsætning for undervisningen
INTRODUKTION
Vi lægger vægt på:
- at eleverne i faglige introduktionsforløb i 1.g bliver fortrolige med gymnasiets arbejdsformer og studiemetoder, herunder tilegner sig almene IT-kompetencer og brug af biblioteket
- afholdelse af introduktionsforløb der sigter mod social integration og etablering af et positivt, rummeligt læringsmiljø i klassen
Forsøgs- og udviklingsarbejde
Vi lægger vægt på:
- fortsat udbygning af et dynamisk uddannelsesmiljø med målrettede pædagogiske udviklingsarbejder og lærerudvikling iværksat i lærerteams og faggrupper
- at deltage i skoleforsøg udviklet internt eller initieret af Undervisningsministeriet
- at lærerne følger indgående med i den faglige, pædagogiske og skolepolitiske debat og løbende overvejer den fortsatte udvikling af gymnasiets indhold og struktur
Helhed og progression
Vi lægger vægt på:
- koordinering af indhold og arbejdsformer i den enkelte klasse
- at skabe sammenhæng mellem fagene gennem projekt- og emnearbejde i hele gymnasieforløbet
- en tydelig progression i faglige udfordringer og arbejdsformer fra 1. til 3.g
- at udvikle elevernes evne til refleksion over mål og graden af egen målopfyldelse gennem udviklet brug af forskellige evalueringsmetoder
Varierede arbejdsformer
Vi lægger vægt på:
- at planlægge undervisningens indhold og arbejdsformer i et samarbejde mellem elever og lærere
- bevidst træning i forskellige arbejdsformer for at skabe refleksion over og bevidsthed om sammenhæng mellem læringsstil og udbytte hos den enkelte elev
- studieforberedende arbejdsformer
- at studiecenteret er en del af læringsmiljøet og medvirkende til at styrke elevernes studiekompetence
- videreudvikling af it-anvendelsen på flere niveauer i undervisningen
- afholdelse af ekskursioner og studierejser til udvikling af elevernes studiekompetencer