Målsætning for undervisningen

7962INTRODUKTION

Vi lægger vægt på:

  • at eleverne i faglige introduktionsforløb i 1.g bliver fortrolige med gymnasiets arbejdsformer og studiemetoder, herunder tilegner sig almene IT-kompetencer og brug af biblioteket
  • afholdelse af introduktionsforløb der sigter mod social integration og etablering af et positivt, rummeligt læringsmiljø i klassen

Forsøgs- og udviklingsarbejde

Vi lægger vægt på:

  • fortsat udbygning af et dynamisk uddannelsesmiljø med målrettede pædagogiske udviklingsarbejder og lærerudvikling iværksat i lærerteams og faggrupper
  • at deltage i skoleforsøg udviklet internt eller initieret af Undervisningsministeriet
  • at lærerne følger indgående med i den faglige, pædagogiske og skolepolitiske debat og løbende overvejer den fortsatte udvikling af gymnasiets indhold og struktur

Helhed og progression

Vi lægger vægt på:

  • koordinering af indhold og arbejdsformer i den enkelte klasse
  • at skabe sammenhæng mellem fagene gennem projekt- og emnearbejde i hele gymnasieforløbet
  • en tydelig progression i faglige udfordringer og arbejdsformer fra 1. til 3.g
  • at udvikle elevernes evne til refleksion over mål og graden af egen målopfyldelse gennem udviklet brug af forskellige evalueringsmetoder

Varierede arbejdsformer

Vi lægger vægt på:

  • at planlægge undervisningens indhold og arbejdsformer i et samarbejde mellem elever og lærere
  • bevidst træning i forskellige arbejdsformer for at skabe refleksion over og bevidsthed om sammenhæng mellem læringsstil og udbytte hos den enkelte elev
  • studieforberedende arbejdsformer
  • at studiecenteret er en del af læringsmiljøet og medvirkende til at styrke elevernes studiekompetence
  • videreudvikling af it-anvendelsen på flere niveauer i undervisningen
  • afholdelse af ekskursioner og studierejser til udvikling af elevernes studiekompetencer