Samarbejdsskoler

ESP CHARLES DE FOUCAULD, BREST FRANKRIG

Skolen ligger i Brest i Bretagne i det yderste nordvestlige hjørne af Frankrig. Det er en stor katolsk privatskole som tilbyder flere forskellige ungdomsuddannelser. Vi arbejder sammen med klasser og lærere fra det almene gymnasium om Erasmus+ projekter, sprogudveksling og individuel udveksling.

Skolens egen hjemmeside.

Kontaktperson: Thorkild Jacobsen, tj@mfg.dk

THOR HEYERDAHL-GYMNASIUM, KIEL TYSKLAND

Skolen ligger i Kiel ligger i forstaden Mettenhof.  Skolen har ca. 600 elever i 5.-13. klasse hvoraf en del er indvandrere.  Sammen har vi gennemført Comenius-projekt, flere dansk-tysk-udvekslinger og efteruddannelse. På de yngre klassetrin arbejder Thor Heyerdahl-Gymnasium sammen med vores genbo, Ringe Fri- og Efterskole.

Skolens egen hjemmeside.

Kontaktperson: Hanne Nørby Knudsen

CHICLANA, CÁDIZ, SPANIEN

Vi har fået en ny samarbejdsskole i Spanien. Den hedder IES Poeta García Gutiérrez og er en skole for børn og unge mellem 12 og 18 år i dagtimerne og for voksne over 18 om aftenen. Vi har de sidste tre år haft et udvekslingsprogram i gang med skolen. Dette samarbejde fortsætter.

Skolens hjemmeside.

Kontaktperson: Anne Sørensen

UNIVERSITY COLLEGE SCHOOL LONDON, ENGLAND

Vi er så heldige at have en aftale med en privat skole University College School (UCS) i London og kan hvert år sende op til to af vore dygtigste elever afsted på et 2-3 måneders skolegang på skolen. Vore elever følger undervisningen i The Sixth Form, hvor de ældste elever går. UCS blev grundlagt i 1830 og er placeret i Hamstead, London. Vore elever har for det meste boet på KFUK-kollegiet i London, der ligger blot 15 min. gang fra skolen.

Skolens hjemmeside.

Kontaktperson: Kristine Lund