Optagelse

Vi forventer at optage 12 unge med en diagnose inden for autismespektret årligt.

Du søger ind via www.optagelse.dk. Her vælger du Midtfyns Gymnasium. Det er vigtigt, at du søger forrang, når du søger optagelse i autismeklassen. Du kan læse mere om forrang HER

Skriv også meget gerne en mail til skolen, når du søger optagelse i vores autismeklasse. Skriv til pl@mfg.dk, så vi kan fremsøge ansøgningen. Vi sender herefter en bekræftelse.

Er du vurderet gymnasieegnet med det forbehold, at du har brug for den ramme Midtfyns Gymnasium tilbyder, skal gymnasiet have udredningspapirer, hvor det fremgår, at du har en diagnose indenfor autismespektret. Du kan vedhæfte dine papirer til din ansøgning i Optagelse.dk.

Når du har ansøgt om optagelse, vil du blive indkaldt til en visitationssamtale med afdelingsleder Janne Oksbjerg samt evt. mentor for klassen medio marts. Omkring 1. maj får du besked, om hvorvidt du er optaget. Indkaldelsesbrevet til visitationssamtalen kommer i din e-Boks. Er du under 18 år, bliver der sendt en kopi til dine forældre af brevet.

Kontakt os endelig hvis du har spørgsmål om optagelse.

Janne Oksbjerg, leder AsF-klasserne. Mail: jo@mfg.dk, tlf.: 4091 1936

Tlf. kontoret: 6262 2577